top of page

Covid-19: Penggunaan katil ICU capai 90% di Putrajaya & Bawah 50% Seluruh Malaysia- Dr Noor Hisham


Menteri Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata katil ICU hospital di Putrajaya dan Wilayah Persekutuan Labuan serta 11 negeri lain adalah di bawah 50% penggunaan setakat 20 Februari.

KUALA LUMPUR: Kadar penggunaan katil unit rawatan rapi (ICU) di Putrajaya dan Wilayah Persekutuan Labuan serta 11 negeri lain berada di bawah 50% setakat 20 Feb.


Beliau berkata negeri itu ialah Perlis; Kedah; Pulau Pinang; Perak; Selangor; Negeri Sembilan; Pahang; Terengganu; Kelantan; Sabah dan Sarawak.


“Putrajaya menyediakan enam katil ICU dengan hanya satu penggunaan direkodkan, manakala Labuan menyediakan tujuh katil tetapi tiada penggunaan direkodkan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.


AIA Tawar Perlindungan Covid-19 Percuma bagi Membantu Meredakan Kebimbangan Rakyat Malaysia.


Ketika negara melaksanakan sekatan pergerakan penuh yang kedua bagi melandaikan lekuk peningkatan kes positif COVID-19 yang semakin membimbangkan, AIA Malaysia tampil menghulurkan bantuan dengan menawarkan pelan Perlindungan Diagnosis COVID-19 kepada rakyat Malaysia serta keluarga mereka tanpa sebarang kos tambahan.


Bersedia Dengan Pelan Perubatan.


Syabas ! Jika anda sudah mempunyai Pelan Perubatan. Namun, jika masih belum ada, bolehlah menghubungi dan mendapatkan khidmat nasihat dari Pakar Perunding dan Penasihat Takaful / Insurans dari Nazrizz Group.


Pakar Penasihat Takaful/ Insurans Nazrizz Group.


Nazrizz Group adalah JUARA Agensi Direct Terbaik di AIA Malaysia dan melahirkan beratus Top Ejen Takaful di seluruh Malaysia.

Mohon Share dan Sebarkan

Semoga dengan perkongsian ini lebih ramai mendapat manfaat dan panic dengan berita terkini Covid-19 yang semakin meluas di negara kita.

31 views
bottom of page